Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

zaloguj się
Dostępność





 
Strona główna » Aktualności

Powstanie Fundusz Promocji Roślin Oleistych. Ustawa z podpisem prezydenta

17:29, 11.07.2019;   autor: akune;   źródło: PAP

Wsparcie spożycia i promocja roślin oleistych, przetworów pochodzących np. z rzepaku, soi, lnu i produktów pszczelarskich - przewiduje podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa, która stworzy Fundusz Promocji Roślin Oleistych.


Podziel się:   Więcej

Nowela ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych zakłada, że wysokość wpłaty na Fundusz Promocji Roślin Oleistych będzie wynosiła 0,2 proc. wartości netto od roślin oleistych, będących „przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług”. Według branży to 3 zł od tony, a średnie roczne wpływy na fundusz wyniosą blisko 8 mln zł.

Ustawa stanowi ponadto, że środki z Funduszu będą mogły być też przeznaczane na sfinansowanie tzw. wkładu własnego organizacji branżowych, wymaganego przy wdrażaniu działań lub programów promocyjnych lub informacyjnych z udziałem środków unijnych, realizowanych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej.

Pieniędzmi z Funduszu dysponować będą wyłącznie przedstawiciele organizacji branżowych reprezentujący producentów rolnych oraz przetwórców działających w sektorze roślin oleistych, którzy tworzą odrębną komisję. W skład komisji wchodzić będzie: czterech przedstawicieli producentów z branży roślin oleistych, jeden przedstawiciel producentów produktów pszczelich, trzech przedstawicieli przetwórców oraz jeden przedstawiciel izb rolniczych.

Nowela wskazuje, że wysokość wsparcia finansowego na niektóre działania promocyjne w przypadku roślin oleistych, przetworów nasion oleistych oraz pasz pochodzących z przetworzenia takich roślin nie będzie mogła przekroczyć 85 proc. środków przeznaczonych na realizację wszystkich zadań Funduszu. W przypadku produktów pszczelich to maksymalnie 15 proc.

Nowe przepisy wejdą w życie od 1 sierpnia br.

Do tej pory, na podstawie przepisów o funduszach promocji stworzono dziewięć funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego i ryb.

Kalendarz transmisji

Wrzesień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
       1
 2 3 4 5 6 7 8
 9 10 11 12 13 14 15
 16 17 18 19 20 21 22
 23 24 25 26 27 28 29
 30      
19-09-2019
brak zaplanowanych transmisji
godziny transmisji mogą ulec zmianie z przyczyn organizacyjnych