Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS, którzy już rozpoczęli dyżury w placówkach w Małopolsce, Warszawie, Wrocławiu i Włocławku.
Wkrótce rozpoczną się także dyżury w wytypowanych placówkach kolejnych województw i innych lokalizacjach na terenie całego kraju.
W tym roku wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną, z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępniają taką możliwość.
Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” przyznaje i wypłaca ZUS.
W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Poczta Polska udostępnia pracownikom ZUS placówki pocztowe, aby ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Wnioski o „Dobry start” wyłącznie w drodze elektronicznej
Lista placówek, w których można skorzystać z pomocy pracowników ZUS będzie dostępna na stronie Poczty.
W ramach programu „Dobry Start” rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom czy innego wyposażenia niezbędnego podejmującym naukę w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Prezydent podpisał ustawę w sprawie zmian w programie „Dobry start”