W środę na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zmieniającego rozporządzenie ws. zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
Jak wskazano, zmiana wynika z zobowiązania państw członkowskich Unii Europejskiej do opublikowania do dnia 27 września 2022 r. przepisów niezbędnych do wdrożenia dyrektywy delegowanej Komisji (UE) 2021 z lipca2021 r. w odniesieniu do aktualizacji niektórych oznaczeń kategorii pojazdów i dodania systemu eCall.
W uzasadnieniu projektu wyjaśniono, że nowelizacja rozporządzenia niezbędna jest w celu prawidłowego wdrożenia dyrektywy 2014/45/UE. do polskiego porządku prawnego.
Wprowadza m.in. zmianę nazewnictwa grup usterek wykrytych podczas przeprowadzania badania technicznego, ich kwalifikacji.
Jak wskazano, celem zmiany jest wyższa jakość wykonywanych badań technicznych, wiążącą się z wyeliminowaniem z ruchu drogowego pojazdów w złym stanie technicznym, co będzie skutkować podniesieniem poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ocenie skutków regulacji wskazano, że podwyższona zostanie jakość pracy diagnostów oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym i pozytywny wpływ na ochronę środowiska przez „uszczelnienie” systemu badań technicznych.
Sasin: 150 pojazdów od spółek Skarbu Państwa wspomoże transport uchodźców z Ukrainy